خطرات آنتن های BTS ، هشدار وزارت بهداشت و بی توجهی وزارت ارتباطات

قرار گرفتن در معرض آنتن های BTS به مدت زیاد و به دفعات مکرر به طور قطع مشکلاتی اعم از افزایش فشار خون، مشکلات عصبی، نوسان در تعداد ضربان قلب و… ایجاد خواهد کرد.

– به اعتقاد بسیاری از پژوهشگران ، تشعشعات حاصل از آنتن های BTS برای انسان بسیار مضر است و در واقع قرار گرفتن بیش از حد در مقابل این امواج باعث ناباروری و سرطان افراد می شود.

– دکتر یارعلی، عضو هیئت علمی دانشگاه MSU کنتاکی امریکا می گوید: میزان تاثیر امواج الکترومغناطیسی آنتن BTS تلفن همراه با توجه بشدت ومدت زمان قرار گرفتن فرد در برابر آن بیشتر می شود.

– وی می افزاید: تشعشعات الکترومغناطیسی همیشه بر سلامت انسان تاثیر داشته است.در همین ارتباط ، تحقیقاتی در جامعه امریکا روی تاثیر امواج الکترو مغناطیسی تلفن همراه بر مغز انسان صورت گرفت که نشان می دهد میزان تاثیر گذاری با توجه به شدت بیشتر فرکانس و زمان زیاد قرار گرفتن فرد در برابرامواج بشتر می شود.

– این استاد دانشگاه خاطر نشان می کند: هر چقدر به امواجی که از آنتن های BTS تلفن همراه ساطع می شود ، مثل آنتن هایی که در پشت بام یا حیاط منزل قرار می گیرند نزدیک تر باشیم، خطرناک تر خواهد بود.

– وی تصریح کرد : قوی ترین امواج زمانی به بدن انسان می رسد که فرد زیر آنتن های BTS قرار داشته باشد، اما هر چه از فاصله ۵ کیلومتری آنتن ها دورتر شویم، امواج قدرت خود را از دست خواهند داد وتاثیر BTS ها به قدرت  آنها و میزان فاصله فرد بستگی دارد.

– گروهی از دانشمندان ایتالیایی بچه موشهای آزمایشگاهی ماده را در معرض امواج الکترو مغناطیسی قراردادند ومشاهده کردند تنها تخمدان یک سوم از این موشها به طور طبیعی رشد کردند؛ در حالی که این رقم در موشهایی که تحت تاثیر امواج قرار نداشتند به ۸۰ درصد می رسید.

– این محققان در پایان اعلام کردند برای رسیدن به نتیجه قاطعی درباره تاثیر امواج بر باروری به آزمایش های بیشتری نیاز است.همچنین گروهی از محققان در ترکیه آزمایش مشابهی روی موشهای نر انجام دادند . نتایج این آزمایش نشان داد موشهایی که در معرض امواج الکترو مغناطیسی قرار گرفته بودند با کاهش سلول تخم مواجه شدند که این مورد می تواند منجر به کاهش اسپرم شود.

– برخی تحقیقات به تاثیر پرتوهای همراه روی رشته های DNA اشاره دارند.دکتر رفیعی تبار با بیان اینکه تابش پرتو های تلفن همراه روی DNA موجب پارگی رشته های DNA می شود این تاثیر را کاتوره ای می خواند و معتقد است کسی نمی تواند حدی برای آن مشخص کند و بگوید اگر تابش در این اگر تابش در این فاصله و با این شدت باشد مشکلی برای افراد پیش نمی آورد :« متاسفانه ما در جهان سوم همواره موارد خاص را در نظر می گیریم و مثلا می گوییم فلانی ۲۰ سال سیگار کشید و هیچ مشکلی پیدا نکرد، اما توجه نمی کنیم که سیگار کشیدن از اساس خطر دارد و خطراتش هم شناخته شده است حالا ممکن است تاثیر آن روی افراد مختلف متفاوت باشد.

– تاثیر روی غشای سلولی ومختل کردن عملکرد سلول ها ی مختلف، تاثیر روی ارتباط سلول ها با یکدیگر ، مختل کردن رشد سلولی، تاثیر روی سلسله اعصاب  و مغز ، اختلال خون رسانی از دیگر مواردی است که در تحقیق های مختلف به میدان های مغناطیسی تلفن های همراه و آنتن های BTS نسبت داده می شود.« بعضی از اثرات این امواج روی سیستم های انسانی یا حیوانی شناخته شده است و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که تشعشع همراه برای سلامت بدن ضرر است.

– دکتر رفیعی تبار با بیان این مطلب، ادامه می دهد: در تابش ما آستانه ایمن نداریم و هیچ نوع تابشی با هیچ آستانه ای امن نیست؛ امواج ساطع شده از آنتن های BTS هم از این قاعده مستثنا نیستند.

منبع : goo.gl/zpdJcD

Tagged as: , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *